A Ford büszkén bemutatja a Ford Focust, amely kifejező formavilággal, üzemanyag-takarékos elektromos hajtásláncokkal, fejlett konnektivitással és modern vezetéssegítő rendszerekkel varázsolja még kellemesebbé az autó mindennapi használatát.
A Ford ‘emberközpontú’ dizájn-filozófiájának új megközelítésével az autó külső megjelenése még magabiztosabb és merészebb lett, ráadásul minden eddiginél látványosabban megkülönböztethetők egymástól a Titanium, ST-Line és Active modellváltozatok. Ezek mindegyike egyedi stíluselemeket kapott, amelyek kihangsúlyozzák egyéniségüket, ráadásul a külön rendelhető X csomag még gazdagabb felszereltséget, a kibővített Vignale csomag pedig hamisítatlan luxust és exkluzív formai megoldásokat kínál.
A Focusban megjelenik a Ford új generációs SYNC rendszere, ami így minden eddiginél több vásárló számára biztosítja a felhőalapú navigáció és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés praktikumát és kényelmét. A SYNC 4-hez egy vadonatúj, 13,2 colos (vagyis a szegmensben legnagyobbnak számító2) központi érintőképernyő tartozik, amelynek intuitív kezelőfelületét úgy tervezték meg, hogy felhasználója könnyen eligazodjon a vezetési és kényelmi funkciók széles kínálatában. A technológiát a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés egészíti ki, amivel az autó rendszerei az idők során folyamatosan fejleszthetők.
A Focusban olyan modern vezetéssegítő technológiák is bemutatkoznak, mint a Holttér Asszisztens3, amely folyamatosan figyeli az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt, ha a sávváltási manőver ütközéssel fenyeget.
A Focusban most először választható automata sebességváltó az üzemanyag-takarékos, 155 lóerős, 48 voltos EcoBoost Hybrid mild hibrid hajtáslánchoz. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automatával kevésbé fárasztó a vezetés (különösen a nagyvárosokban és az araszoló forgalomban), miközben a hibrid hajtás elektromos teljesítmény-rásegítése biztosítja a Focus közmondásosan élvezetes vezethetőségét.
A Ford a kombiváltozat 1653 literes csomagterét4 is tökéletesítette, hogy még praktikusabb legyen: a mérnökök a vásárlók visszajelzései alapján kialakítottak egy új ‘nedves zónát’, könnyen tisztítható szőnyeget és oldalsó kárpitokat alkalmaztak, valamint egy függőleges elválasztót terveztek, hogy a csomagok elrendezése egyszerűbb és hatékonyabb legyen.
Mindemellett a Ford ma a vadonatúj Focus ST modellt is bemutatja, amit a Ford Performance fejlesztett. A nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó új, sportos külső stílusjegyeket és könnyűfém keréktárcsákat, illetve szembeötlő Mean Green fényezést, belül pedig saját tervezésű Performance Üléseket kínál.
“A Ford Focus sikertörténete már több mint 20 éve tart, és az autó vonzerejét mindig is az attraktív dizájn és az első osztályú menetdinamika utánozhatatlan párosítása adta,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó részlegének vezérigazgatója. „Új generációs SYNC 4 rendszerével, Hálózatba Kapcsolt Navigációjával és a szegmens legnagyobb központi kijelzőjével A Focus tulajdonosai olyan digitális élményre számíthatnak, ami szinte észrevétlenül szolgálja ki mindennapi igényeiket.“
Elektromos teljesítmény
A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek, amelyek még tovább javítják azt a hatékonyságot, kifinomultságot és közmondásos vezetési élményt, ami az elmúlt több mint 20 évben meghatározó volt a Focus vonzerejében.
Az új modell EcoBoost Hybrid hajtásai révén még több vásárló élvezheti a kedvezőbb fogyasztást és élvezetes teljesítményt, mivel a palettán immár egy hétfokozatú Powershift automata sebességváltó is megjelent, amivel a WLTP szabvány szerinti legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 5,2 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 117 g/km1.
A pihentetőbb kétpedálos használat mellett a kettős tengelykapcsolós Powershift egység lendületes gyorsítást és zökkenőmentes, gyors fokozatváltásokat biztosít, és a biztonságos előzéshez akár három fokozattal is képes visszakapcsolni. Sport üzemmódban az automata váltó tovább tartja ki az alacsonyabb fokozatokat (javítva ezzel a gázreakciót), és a váltómű manuálisan is kapcsolható az ST-Line kivitelekben alapáras kormány mögötti váltófülekkel.
A Powershift egység az üzemanyag-fogyasztást is javítja, optimális fordulatszámon tartva a motort, illetve azzal, hogy 12 km/órás sebesség alatt aktiválja az Auto Start-Stop rendszert.
A Focusban a választható üzemmódok is rendelkezésre állnak: a vezető a Normal, Sport és Eco beállítások kiválasztásával egy pillanat alatt átállíthatja a gázpedál, az automata sebességváltó és az Elektronikus Szervokormány (EPAS) karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez. Az Active modellváltozatban ezen felül egy “Csúszós út” üzemmód javítja a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon, illetve az Ösvény beállítás segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.
Technológia, amivel könnyebb az élet
A Focus észrevétlenül integrálja a Ford legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit.
Ez a márka eddigi legnagyobb darabszámú személyautója, amelyben az új SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer5 működik; ez a technológia gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával mind jobban megérteni a vezetők szokásait, így egyre pontosabb javaslatokat és találati eredményeket ad.
A SYNC 4 tervezői újragondolták a 13,2 colos központi képernyő menüstruktúráját is, így az ösztönösen használható interfészen bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. Az új érintőképernyőn találhatók azok a funkciók is (például a fűtés vagy a szellőzés), amelyeket korábban valódi gombokkal kellett szabályozni, ezért a középkonzol sokkal letisztultabbá és átláthatóbbá vált. A rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android AutoTM kapcsolatot is kínál, hogy az okostelefonok funkciói könnyedén integrálhatók legyenek a SYNC 4 menüjébe.
A FordPass alkalmazással6 egy sor hálózatba kapcsolt szolgáltatás elérhető okostelefonon keresztül, hogy a felhasználó bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphessen autójával, ellenőrizve az üzemanyagszintet, az olaj állapotát és sok egyebet, vagy éppen a távolból nyitva/zárva az ajtókat7. A SecuryAlert rendszer8 extra nyugalmat biztosít, mert a jármű saját érzékelőit használva figyeli, hogy valaki behatolt-e az autóba (akár kulcs használatával is), és ilyenkor azonnal riasztást küld a felhasználó telefonjára.
A Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 valós idejű és prediktív közlekedési információk alapján (amelyeket a TomTom és a Garmin®szolgáltat), a jármű saját navigációja és a felhőalapú navigáció összevetésével határozza meg a leghatékonyabb útvonalakat. A vezető az élő időjárási adatok alapján arról is tájékozódhat, milyen időre számíthat útközben és a célállomáson, és azt is megtudhatja, hogy ez mennyire befolyásolja az utazását8. Mindeközben számíthat a fontosabb városok háromdimenziós térképeire is, hogy könnyebben tájékozódhasson az ismeretlen környezetben.
A modern világítástechnológiák közt megtalálható az alapáras, Automatikus Távfény-vezérlést3 is magában foglaló LED fényszóró és a Manőverező Fény is; ez utóbbi szélesebb fénypászmát vetít az útra, amikor a jármű kis sebességgel manőverez3. Emellett a magasabb felszereltségű változatokhoz megrendelhető a Dinamikus Pixel LED fényszóró is, ami fejlett megoldásokat kínál:
A Focus emellett egy sor vezetéssegítő technológiát is felvonultat, hogy az autós magabiztosabban és kevesebb fáradsággal vezethessen.
A Holttér Asszisztens3a Holttérfigyelő rendszer funkcióját bővíti ki, folyamatosan figyelve az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmeztetve a vezetőt, ha a sávváltási manőver során a Ford összeütközhet a másik autóval. A 65-200 km/órás sebességtartományban működő rendszer másodpercenként hússzor ellenőrzi a szomszédos sávokat a Focus mögött 28 méteres szakaszon.
Szintén újdonság a Focus kínálatában az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer3, ahol a vezető a SYNC 4 érintőképernyőjén beírhatja a vontatni kívánt utánfutó hosszúságát és szélességét. A rendszer ezután a vontatmány kiterjedését is automatikusan figyelembe veszi a holttér meghatározásánál.
A Focus kínálatában az új Kereszteződés Asszisztens3 is megjelenik, ami egy előre tekintő kamerával és egy radarral figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket. A 30 km/órás tempóig aktív rendszer azonnal vészfékez, ha a vezető egy kereszteződében elkanyarodva keresztezi egy szembejövő jármű nyomvonalát, és a rendszer ezt ütközésveszélyként értékeli. A berendezés akkor is működik, ha az úton nincsenek felfestett sávjelzések, sőt éjszaka is, ha a fényszóró be van kapcsolva.
A Focushoz elérhető az új Vészhelyzet Előrejelzés3 is, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől; valamint a A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) 3, amivel még az araszoló forgalomban is kényelmesen lehet autózni. Az Aktív Fékezés funkciót is kínáló Ütközésre Figyelmeztető rendszer hatásosan segít elkerülni a baleseteket vagy mérsékelni az ütközés súlyosságát, az Aktív Parkolóasszisztens 23 pedig egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolás műveletét, önállóan kezelve a kormányt, a sebességváltót, a gázt és a féket.
A Focus modellekben már a a Hátsó Üléssori Figyelmeztető funkció is működik, emlékeztetve a vezetőt, hogy ellenőrizze a hátsó ülést, ha az utazás kezdetén a hátsó ajtót is kinyitották, így biztosan nem felejti majd az autóban a gyermekét vagy kedvenc háziállatát.
“A Focus tele van új technológiákkal, amelyek kifejezetten hasznosak a vezető és az utasok számára mind a kényelem, mind a biztonság szempontjából,” nyilatkozta Glen Gold, a Ford Focus termékcsalád igazgatója. “Vásárlóink a legmodernebb technológiákra számítanak, amikor beülnek egy Fordba, és azt szeretnék, hogy ezek a megoldások észrevétlenül megkönnyítsék az életüket. A Focusban ezt tökéletesen megvalósítottuk.”
Focus kombi: praktikusabb, mint valaha
A vásárlók visszajelzései alapján számos olyan innovatív megoldás jelent meg A Focus kombiban, amelyeknek köszönhetően az autó csomagtere még praktikusabban és kényelmesebben használható.
A hátsó traktust most kiváló minőségű kárpit fedi, amit korábban kizárólag a kabin padlóburkolására és padlószőnyegként használták a Vignale felszereltségű járművekben; ez nemcsak prémium érzetet kelt, hanem rövid szálakból áll, amelyek megkönnyítik a tisztítását. A csomagtér oldalfalán egy kiegészítő háló található; ez ideális a kisebb tárgyak tárolására, amelyek egyébként szabadon csúszkálnának menet közben a raktérpadlón. A kombi csomagterét két LED fényforrás világítja meg.
Az állítható raktérpadló közepére most zsanér került, hogy egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani, ami két külön részre osztja a teret, így a csomagok biztonságosabban szállíthatók.
A tervezők egy ‘nedves zónát’ is kialakítottak, amelynek vízálló borításán elhelyezhetők az esőkabátok vagy a vizes esernyők. A vízálló bélés kivehető, hogy könnyű legyen kitisztítani; a nedves zóna jól elválasztható a csomagtér többi részétől a padló lehajtásával vagy a függőleges térelválasztóval.
Emellett a Focus kombi csomagterében egy ‘gyors útmutató’ matrica is található, ami egyszerű ábrákkal magyarázza el a hátsó traktus különféle funkcióit. A vásárlói felmérések során a Ford arra a következtetésre jutott, hogy a mostani Focus kombik tulajdonosainak 98 százaléka nem ismeri jól autója olyan megoldásait, mint például az állítható kalaptartó és csomagtérpadló, a távolról kapcsolható ülésdöntés vagy a térmegosztó rendszerek. A matrica mindezt egyszerűen és érthetően magyarázza el, így az autósoknak nem kell a felhasználói kézikönyvet lapozgatniuk.
Új Focus ST
A Ford bemutatta a vadonatúj Focus ST-t is, a Ford Performance által fejlesztett, nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott sportos modellt.
A Focus ST merész külső formavilága még inkább az autó teljesítményére irányítja a figyelmet. Ezt a hatást olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint az alsó és felső hűtőrácsok méhsejtmintázata, a nagyméretű oldalsó légbeömlők, az oldalsó légterelő szoknyák, illetve az orr-rész alsó peremén és a tető hátsó részén elhelyezett légterelők. Az autóhoz alapáron járnak az új formavilágú 18 colos könnyűfém keréktárcsák, de a vásárlók opcióként 19 colos kerekeket is rendelhetnek.
Az utastérben vadonatúj Performance ülések találhatók; a Ford Performance szakemberei által kifejlesztett ülések kiváló tartást és kényelmet kínálnak, akár a versenypályán, akár a mindennapos ingázás során. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. A 14 irányban állítható szerkezet (amelyben már a gerinctámasz is 4 irányban mozgatható) garantálja, hogy mindenki megtalálja majd a tökéletes üléspozíciót, az alapáras ülésfűtés pedig kellemes pluszt jelent a hűvös napokon.
A Focus ST szíve egy 2,3 literes EcoBoost benzinmotor 280 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal, amit egy turbólyuk nélküli, kettős megfúvású turbótöltő biztosít. Az autót alapáron hatfokozatú manuális sebességváltóval szállítják, és ha a vásárló megrendeli az X csomagot, akkor fordulatszám-szinkronizáló technológiát is kap, amivel simább a visszakapcsolás. Az autó felszereltségi listáján egy, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó is szerepel.
A Focus ST teljesítményének kiaknázásában olyan technológiák segítenek, mint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, ami kanyarban kigyorsítva javítja a teljesítményt és a tapadást, vagy a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami másodpercenként 500-szor ellenőrzi a kormányműből, a fékrendszerből, a futóműből és a karosszériából érkező jeleket, és ezek alapján állítja be az optimális rugózási komfortot és oldaldőlést. A X csomaggal felszerelt ST modellekhez Dinamikus Pixel LED fényszórók és 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak, illetve a választható üzemmódok közt megjelenik a Versenypálya beállítás is optimalizált EPAS-visszajelzéssel, agresszívebb gázreakciókkal és az ESC rendszer csekélyebb beavatkozásával.
“A Focus ST fontos tagja a Focus-családnak; ez az autó a Focus-filozófia megtestesítője, amely szerint mindenkinek lehet olyan autója, ami valódi izgalmat és élvezetes vezetési élményt kínál, mégis tökéletesen használható a mindennapi feladatokra,” mondta el de Waard.